Höjden av lathet

Jag blir så sorgligt lat när jag är hemma.
Så lat att det enda jag gör är att sitta klistrad framför datorn.
Även om hyllan med underkläder i garderoben sinar så väntar jag på att min moder ska tvätta åt mig.
Det misslyckas nästan varje gång...

Jag kan ju inte direkt säga "mamma, kan du tvätta åt mig?" för jag vet att jag då kommer få ett "Nä-ä det kan du fan göra själv, du är över 20!" som svar och hon skulle knappast tro mig om jag försökte med min brors
"men jag vet inte hur man använder tvättmaskinen!"

Hoppet att hon spontant ska vilja tvätta mina kläder samtidigt som hon tvättar sina egna, min brors, eller min faders är då det som återstår. Man säger ju att hoppet är det sista som överger en människa.

Dessvärre slutar det ändå i nio fall av tio med att det enda som återstår i underklädesväg är badkläder och jag tvingas på egen hans slänga in en hög med tvätt i maskinen och sedan hänga upp dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0