Hundparken

Jag minns när jag var typ 12 år och medlem på alla comunitys som fanns (eller alla jag hittade i varje fall). Till och med svt hade ett eget comunity på den tiden; spinn, och självklart var jag medlem. Där startade de efter ett tag upp något som kanske skulle liknas vid en stor chatt, (typ som habbohotell eller vad nu skiten heter) i varje fall var det en stor park där man gick omkring som hund och kunde skriva meddelanden till andra hundar. Inte nog med detta; dessutom kunde man levla!

Jag ville så gärna bli en ninjahund... Eller åtminstone en eskimohund... Men nej, detta var på den tiden då jag fick utstå ett 56 kbit/s-modem (jag har dock för mig att vi endast brukade ha något på 20 kbit/s), dessutom fick jag endast vistas på internet 1½ h varannan dag, och då det tog ca 5 minuter att ens kunna logga in på hundparken. Då förstår ni nog att mitt levlande inte gick något vidare... Jag fick kunde enkelt aldrig göra det!



Därefter minns jag att hundparken flyttades från svt:s "ungdomsavdelning" till "barnavdelningen." Jag orkade aldrig spela, dessutom kändes det ju liite pinsamt att spela ett spel som fanns på svt:s "barnsida."
Så jag lade ner det där ett par år. Sen besökte jag återigen sidan och upptäckte att hundparken slutat existera.
Det var ju lite sorgligt, då när jag hade kapacitet till att spela, i form av bredband och obegränsad internettid.

Av någon random anledning kom jag att tänka på hundparken idag, efter en googlesökning kunde jag konstatera att denna plats återuppstått! Frågan är om det är värt att börja spela igen...?
Något säger mig att jag blivit för gammal för att uppskatta spelet till fullo.

Kommentarer
Postat av: Ella

SPINN<3 Min dator/uppkoppling klarade aldrig av hundparken... Jag var i det närmaste deprimerad över det, typ. Jag var ledsen i alla fall! Men jag älskade spinn!

2010-07-18 @ 21:07:36
Postat av: Anonym

Länken du har är inte till hundparken utan en community för de som spelar på de danska och norska hundparksservrarna.[blush]

2010-07-20 @ 16:18:25
Postat av: sofie

jaha :( trodde ju att det den :(

2010-07-20 @ 16:23:30
URL: http://blivandejapan.blogg.se/
Postat av: emma2314

hej hur kommer man in på spelet?

2011-02-21 @ 16:29:04
Postat av: sofie

det vet jag tyvärr inte!

2011-02-21 @ 18:32:09
URL: http://blivandejapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0