Inget jag kan göra något åt.

Idrottslektion idag.
Jag var relativt irriterad,
men inte av samma anledning som alla andra.

De irriterade sig över att Martha inte följde sina egna regler,
jag irriterade mig över att jag måste behandlas annorlunda för att jag råkade födas som tjej.
Det är ju inte något jag valt direkt,
men ändå gäller nästan alltid regeln att om jag vill ha bollen får jag fanimej se till att ta den själv.
Killar som gnäller på andra killar för att de tacklar tjejer,
vadåra?
Vi lär knappast gå av på mitten för att någon tacklar oss,
visst man behöver inte ta i allt man har, men ändå.
Det finns ändå killar som väger mindre än mig,
med de visas ingen nåd.

Ibland blir jag bara så trött på att folk tar förgivet att jag är värdelös för att jag föddes till tjej.
Visst klantar jag mig ibland, visst är jag inte så jävla duktig,
men det finns faktiskt killar som är lika dåliga som jag.

Kommentarer
Postat av: John

Killar som väger mindre än dig? Det är fan bara jag som gör det QQ

2009-05-09 @ 12:26:57
Postat av: sofie

haha, skulle inte förvåna mig om de ä nån mer som gör ;P

2009-05-09 @ 18:48:31
URL: http://blivandejapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0