snälla kom hem

Så reste han sig ur sängen och gick ut och nu är lägenheten tyst och tom. Och mörk.

Jag är rädd för människor som är ledsna eller apatiska men inte vill, eller kan, förklara vad som är fel. Fastän jag är likadan själv. Men jag vet ju att jag inte kan lämna mig själv, så det är kanske inte samma sak.

 

För någon dag sen så såg jag på klockan precis när den var 13.37. Då får man tydligen önska sig saker har jag hört. Då önskade jag att allt skulle fortsätta vara som det är. Det förvånade mig, jag vet inte om det är mig eller mitt liv det är fel på, men saker brukar inte vara överdrivet bra. Inte så bra så länge i varje fall.

Det är nog därför jag varje dag kommer på mig själv med att tänka "hur länge?" hur länge ska saker vara bra den här gången? Jag brukar snitta sådär högst en månad i taget och sen brukar jag vara djupt olycklig istället. Och nu har jag ju varit glad ganska många månader. Det är nog därför jag blir alldeles extra skrämd av apati och människor som försvinner i natten.

 

Ibland kommer jag på mig själv att tänka att när den här lyckan tar slut kommer jag nog tvingas äta en massa lyckopiller för att klara av den olycka jag väntar mig, för jag tror inte jag kommer hålla annars. Vilket känns fruktansvärt hemskt. Inte för att jag ser ner på människor som äter piller, men om jag skulle behöva göra det skulle det vara det yttersta beviset på att jag är en mycket svag människa.

Det är min största rädsla att vara en mycket svag människa.

 

Det är det som är det hemska med att ha det bra, om man förlorar det så får man det på något konstigt sätt det mycket sämre än det var innan.

Och senast någon sa att han älskade mig sådär skar han upp sig själv.

Snälla kom hem snart.

 

Did I disappoint you or let you down?
Should I be feeling guilty or let the judges frown?
'Cause I saw the end before we'd begun,
Yes I saw you were blinded and I knew I had won.
So I took what's mine by eternal right.
Took your soul out into the night.
It may be over but it won't stop there,
I am here for you if you'd only care.
You touched my heart you touched my soul.
You changed my life and all my goals.
And love is blind and that I knew when,
My heart was blinded by you.
I've kissed your lips and held your hand.
Shared your dreams and shared your bed.
I know you well, I know your smell.
I've been addicted to you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0