2. 500 days of Summer

Innan jag började se filmen visste jag två saker om den:

1. Även om den har högt betyg på IMDB har ingen jag träffat verkat tycka så mycket om den.
2. Den har bra soundtrack (detta har jag förstått efter att ha snubblat över det på Spotify)

För att vara kortfattad så handlar filmen om en man som tror på kärlek och en kvinna som inte gör det (=Summer).
Dessvärre är samma man övertygad om att Summer är kvinnan i hans liv.

Det krävdes 2 minuters tittande för att förstå att det var en film för mig (ärligt talat finns det filmer med berättarröst som är dåliga?!). Filmen fortlöpte bra, fastän jag emellanåt irriterades över Summer, som jag mestadels tyckte betedde sig som ett oempatiskt svin, men det kanske bara är jag..?
Jag tycker i varje fall om den, även om den nog inte lyckats göra något djupare intryck på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0