Idag har varit en jävligt awesome dag.

Jag vaknar upp, funderar på att se om mitt tentaresultat ramlat in, men beslutar mig för att se efter senare och istället se ett avsnitt "Dead like me". 09.39 får jag ett SMS där en klasskamrat frågar hur tentan gick. Med hjärtat i halsgropen förstår jag att resultatet kommit in.

 

"Ta inte ut något i förskott, du fick troligtvis F, men det är inte hela världen, det löser sig!"

 

Upprepas som ett mantra i mitt lilla huvud. Att det kändes som att det gick ganska bra senast igår är som bortblåst. Ingenting bra ska tas ut i onödan, fallet blir så mycket längre då.

 

Till slut har jag klickat mig fram till resultatet. B...? B?! B!!!! Det står ett B på vågrörelseläran efter "tentamen"!? Jag får B på en tenta jag redan misslyckats med en gång, i fysik, FYSIK! Jag är ju sämst på fysik!? Jag förstår ju ingenting alls! Jag bara samlar ihop lite formler som jag sedan använder helt fel och gör pannkaka av alltihop, och så står det ändå ett B där. Är jag kanske inte lika hopplös som jag trott?

 

För att citera en kille som överförfriskad fick träffa sin stora "forumidol":

 

"Det är stort det här!"

 

Det är banne mig stort!

Och inte blev dagen sämre när jag i godan ro satt på bussen och läste Metro...

 

Häromdagen skrev jag en insändare som svar på något en grinig gubbe skrivit om att det finns alldeles för få manliga studenter och att "9 av 10 studerande är kvinnor". Detta skulle lösas med *trumvirvel* könskvotering! Det är sådana saker som kan göra mig riktigt jävla förbannad, så jag skrev ett svar, med ett elakt slut på, som jag fnissade över i min ensamhet.

 

Så nu bläddrade jag spänt till sistasidan och läste insändarna. Ingen av dem verkar vara skriven av mig, och det är ju inte särskilt konstigt, jag hade egentligen inte förväntat mig så mycket annat, och ilskan på gubben tog ändå slut efter att insändaren var skickad.

Så faller min blick på den översta insändaren på sidan, den som får störst plats, med citat och allt. Och där, DÄR är den ju!? Min insändare!

Och så blev en galet bra dag genast ännu bättre.

 

 

Mitt självförtroende är på topp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0