27. The Hurt Locker

Denna film är inget mindre än en krigsfilm om en snubbe som detonerar bomber. Det är väl typ coolt och så, men jag irriterade mig på hur han helt orädd kunde dra i diverse sladdar som han visste att det satt bomber i, och dessutom dra till sig bomberna. Jag vet inte särskilt mycket om bomber, men något sa mig att det kanske inte var så jätteintelligent av honom...

 

Filmen är 2 timmar lång. Med betoning på lång. Den är seg, men ändå kändes det inte som att jag riktigt hängde med i  alla svängarna, kanske gjorde det långsamma tempot mig ouppmärksam.

Då filmen inte bara vunnit en Oscar, utan sex (!) kanske ni inte ska lyssna alltför mycket på mig trots allt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0