Den mystiska doften som skänker lycka.

Jag vet inte vad det är med mig och dofter,
men jag lägger märke till dem, sparar dem tillsammans med minnet av människor.
Inte så att jag kan föreställa mig en doft bara sådär om jag tänker på en människa,
men om jag känner en doft som kopplats till minnet av någon jag tyckt väldigt väl om (eller väldigt illa också för den delen) så minns jag i princip alltid vem den tillhörde.

När jag ska välja tvål, hudsalva eller sköljmedel sker det därför med omsorg.
Men sköljmedel luktar inte alltid likadant före som efter tvätt.

När jag hämtade upp mina nytvättade och torkade kläder fylldes jag av glädje.
Jag blir alldeles varm och lycklig när jag sitter i min säng med mitt nytvättade sängöverkast i knät.
Jag vet att någon jag tycker, eller tyckte, väldigt, väldigt mycket om luktat eller luktar precis såhär,
jag kan bara inte komma på vem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0