Lilla stjärna

Jag läser John Ajvide Lindqvists nya bok; Lilla stjärna.

Jag gillar hans böcker och hans sätt att skriva. Det är inte bara handlingarna som han för fram på ett så bra sätt, han lyckas också beskriva en massa olika fenomen och saker.
På något vis får det mig att förstå mig på mig själv.
Delvis.

"Det går inte att säga varför man älskar något eller någon. Man kan hitta på anledningar när så krävs, men det viktiga sker i mörkret utanför vår kontroll. Man bara vet när det är där. Och när det avlägsnar sig."

"Vissa tycks tåla vad som helst, andra bryter ihop vid minsta motgång. Man kan aldrig veta. En händelse som är förödande för någon kan vara en axelryckning för en annan, som i sin tur trasas sönder av något som andra uppfattar som en bagatell.
Till råga på allt kan det variera från dag till dag, inom samma person."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0