tentaångest i efterskott..?

Igår fick jag se att det kommit upp lösningsförslag till mattetentan. Jag såg igenom det och mitt hjärta sjönk som en sten. Det såg inte alls ut som jag mindes att jag skrivit ner det.
Ganska modfälld försökte jag tidigare idag se om resultaten kommit upp.
Där fanns ingenting.

När jag loggade in på facebook för lite mindre än en timme sedan möttes jag av ett flertal uppdateringar om tentaresultatet.
Mitt hjärta stannade.

Fumligt öppnar jag en ny flik, bläddrar hit och dit mellan alla förbannade "mina sidor" och kurshemsidor, och där, DÄR står det att tentan är rättad, och där finns det en länk. Jag trycker på den och får upp en lång lista med alias och resultat.

Jag scrollar ner, 1399 är vad jag kan minnas mitt alias. Jag förväntar mig ett F, eller kanske ett Fx. Jag vill inte se ett F... Snälla säg att det åtminstone ska stå ett E.
Jag närmar mig.
1399... D...? D? D!!!!

Jag flyger upp, ut i köket, hysterisk.
Slänger mig runt halsen på min stackars far som sitter och försöker se på en svensk dramaserie
"JAG FICK D, JAG FICK D, INTE ENS E, JAG KLARADE DET!!"
Varpå jag flyger uppför trappen och väcker min stackars moder som tror att en katt dött, allra minst, innan jag lyckas förklara för henne att jag klarat den, att jag KLARAT tentan!
Tror jag...?
Hon följer med ner.
Jo, visst står det där.
"1399 D"
Det är då det kommer.
Är 1399 verkligen mitt alias..?

Jag lever liksom med en föreställning om att när det kommer till högskolematte är jag så gott som obildbar och så gott som dömd till att misslyckas. Och nu står det D vid vad jag tror är mitt alias. Nojiga jag börjar leta efter listor med ks:ar för att kunna jämföra om resultaten där är likadana för 1399 som de var för mig. Det är de. Men det finns en till människa som fick 3 poäng på första ks:en och 10 på andra, 1403. 1403 fick FX på tentan...
Men jag har en fastbränd bild av 1399 i röd skrift på min näthinna, det bara måste vara jag. Jag skulle nästan kunna offra mitt liv på att jag började på 13 och inte 14.
Jag oroar mig alldeles för mycket. I varje fall har jag mejlat dem och bett att få ut mitt alias. Det löser sig, med största sannolikhet har jag mitt D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0