Romper Stomper

Igår, när jag sett färdigt "nazistfilmen", som för övrigt var "Romper Stomper", tyckte jag att den var ganska bra.

Men idag, när jag började reflektera över den kan jag inte låt bli att undra lite vad meningen med den var?

 

En massa trasiga människor som förenas i sitt hat och brukar övervåld titt som tätt, och hur deras vägar korsar en ung kvinnas. Även hon trasig, med en önskan om att hämnas på sin far för alla övergrepp och en rädsla för att vara ensam som mynnar ut i desperation.

 

Kanske är det bara jag som är ytlig, men jag kunde inte riktigt se att filmen ville visa något särskilt. Det känns lite som om rätt mycket av handlingen i  filmen bara är en ursäkt för att få spela nazistmusik samt visa våld och ond bråd död. Men jag vet inte riktigt, och det är mycket möjligt att jag har fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0