om du vill röra mig igen måste jag vara i färg

Det som stör mig är att från mitt håll ser alla så grå ut.

Några få människor skiftar i någon annan färg,

lite blått här, lite grönt där, men inte mer än så.

 

När jag såg honom senast var han också grå.

Det hjälpte inte, för jag visste att under hans "okej-jag-vet-inte-vad-du-vill-men-jag-hoppas-att-du-inte-tänker-infria-ditt-hot-och-slå-mig"-skal så finns det massor av färg.

Färg som jag skulle göra vad som helst för att få måla hela min värld med igen.

 

Det finns bättre människor, jag vet det.

Bara i min närmsta omgivning finns mycket bättre människor.

Det är bara det att de ser så grå ut med mina skadade ögon.

 

Jag hoppas att han inte kommer ikväll,

för tvingas jag krama honom igen finns det en risk att jag aldrig mer släpper.

Samtidigt önskar jag så att han ska komma.

 

Fyll mig med luft igen
Gör mig synlig
Du får gärna avsky mig
om det gör mig tydlig igen

Om du vill visa dig igen
Om du vill komma hit igen
Om du vill röra mig igen
Så måste jag vara i färg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0