vaccination ftw..?

Idag skulle jag egentligen ha jobbat.

Jag blir väckt halv fem efter åtminstone några timmars sömn.
Min nyvaccinerade arm gör fortfarande ont.
Min arbetsskygge bror frågar mig hoppfullt om jag inte har lite feber,
fast nej, det har jag inte, bara lite ont.
"Men, kan du verkligen bära saker om du har ont?" frågar han ännu lite mer hoppfullt.
"Hmm, jo det tror jag väl att jag kan."
För att bevisa det rycker jag tag i det närmsta jag kan hitta med vänsterarmen,
vilket råkar bli en liten förstärkare.

Jag lyfter upp den.
Inga större problem.
"Men kan du lyfta och vrida armen samidigt då?"
Jag provar utan förstärkaren, det gör rätt ont.
"Då kan du nog inte jobba kanske..?" säger min broder glatt.
Ungefär då drabbas jag av ett fruktansvärt illamående.
Jag stapplar långsamt iväg mot toaletten, i hopp om att jag bara inbillar mig.
I köket slutar jag må illa, men drabbas istället av bodtrycksfall, för första gången på många år, och ramlar ihop i en hög på golvet.
Öronen susar och hela världen snurrar.
"Du kan inte jobba va???"
"Vet inte."
"Nej det kan du inte!"

Min bror ringer nöjt och säger att vi inte kan jobba och jag kvicknar ganska snart till och kan krypa ner i min varma, mjuka säng och sova sju timmar till.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du låg och grät och sa "snälla Dan inte jobba!"

2009-11-01 @ 20:57:25
Postat av: blivande_japan

vi säger så om det gör dig glad!

2009-11-01 @ 21:40:17
URL: http://blivandejapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0