Jag kommer sakna er tills det gör ont.

Plötsligt fick jag lust att skriva i min patetiska lilla blogg, eller ja, "plötsligt" är väl en överdrift.
Det är nu bestämt att jag till våren ska byta klubb, mina 50 minuters-resor (enkelväg) till Kallhäll kommer att upphöra och jag kommer istället att åka till Aspudden och Goju-Kai Seinan.
"Jaha?" tänker du säkert och funderar över varför du egentligen läser mina ointressanta blogginlägg.

Sanningen är att jag inte ser mitt klubbyte som en simpel händelse i mitt liv, sanningen är att jag oftast är ganska lojal, att jag lätt tycker om folk och att jag hatar avsked.

Anledningen till mitt byte är väl mest en knuff från Omar, hans förhoppningar om en större utveckling hos mig, inte för att min utveckling är liten, men för att han tror att den skulle kunna vara ännu större.

Det är bestämt att jag ska träna i Kallhäll terminen ut, jag har besökt min blivande klubb och den var trevlig. Men inte samma... Inte samma sak... Inte hemma.

Jag känner mig som en förrädare, någon som sviker, som tror att hon är förmer.

Jag gjorde mitt första pass i Kallhäll igår efter mitt beslut, precis när jag hade lyckats intala mig själv att mitt byte inte är så farligt och att jag inte kommer sakna mina klubbkamrater så mycket, stötte jag på Antonio, han log, sa hej och frågade vart jag varit, det skar i hjärtat och jag kom på att Antonio och alla våra "chillträningar" nog är det jag kommer sakna allra mest.  Antonio är killen som skämtar, låtsas gömma sig när han ser en, kommer ihåg ens namn och alltid är snäll.

Men jag kommer sakna (nästan) alla de andra också, tvillingarna som härdat mig och lärt mig så mycket, som bråkar om vem av dem som har rätt, Leo som är så snäll och försiktig, Marc som är så vacker och gör mig glad och motiverad att träna bara han befinner sig i samma rum och en massa andra som jag aldrig lärt mig namnet på, men som jag tränat med och lett mot i samförstånd.

Jag kommer att sakna er allihop. Jag kommer att sakna er så att det gör ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0