"Den som går ut på balkongen dör!"

Jag borde ta ett ryck och städa vår lägenhet innan visningen ikväll.

Men jag har ingen lust. Ingen lust att visa upp lägenheten heller.

 

"Var vänlig ta av er skorna i hallen, rör ingenting och stick inte in fingrarna i transportburen för då biter katten av dem."

 

Stackars katt som kommer få sitta i en transportbur i en halvtimme medan okända människor klampar omkring.

Kanske kan jag ha honom på balkongen och hoppas att ingen idiot öppnar den. Eller snarare sitta på vakt utanför.

Eller skriva en mycket arg lapp.

 

Men städa var det först ja!

Om jag inte packar upp alla kläder jag köpt på min spontana shoppingtur istället.

Kände mig överlycklig när jag utanför h&m märkte att jag fått en klännign gratis då de glömt slå in den.

Ja, jag är en snål och elak människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0