Dan före tentadan.

Idag är en sån där dag som jag består av inte mindre än två olika jag.

Ett jag som tycker att det kan vara bra att plugga till tentan imorgon

och ett annat som vill kräkas på allt vad databaser heter och istället vill äta kakor, kolla alla sina bostadsköer och beställa böcker från internet.

Helst av allt skulle det där senaste jaget gå ut i vårvädret också, men det får det inte.

 

Det pågår en kamp, lindrigt talat. De olika jagen turas om att ha ledningen, men jag antar att det ena är lite starkare, för jag har blåmålade naglar, en beställning hos Amazon, en hög medkaksmulor framför mig och en massa intresseanmälningar på bostäder, men jag inte riktigt lärt mig det där med "tvåfaslåsning"än.

Dagen innan julafton sägs vara den längsta på året, men jag tror alla de där dagarna innan tenta är längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0