Kanske en början på något nytt.

Två år senare än planerat åkte jag äntligen på Liberala Ungdomsförbundets "baskurs". Något så inspirerande har jag aldrig någonsin tidigare upplevt. Att få träffa en massa människor som är så intresserade av politik och som dessutom är relativt nära mig i sina åsikter var underbart. Att kunna prata om saker man funderat över och få höra andras sätt att se på olika frågor.
Bara den här korta kursen har gett mig en känsla av att det nog är det här jag vill hålla på med, att jag vill engagera mig politiskt och lära känna en massa nya människor som tänker ungefär som jag.
Redan på torsdag ska jag ut och kampanja och jag har börjat fundera på att börja läsa ett kandidatprogram i statsvetenskap, med inriktning på offenlig politik och organisation, parallellt med min civilingenjörsutbildning. Men vi får se, kanske dör mitt engagemang snart, men just nu känns det förbannat bra, roligt, intressant och spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0