Du kan om du vill, du vill så du kan

Jag har gått omkring och funderat några dagar. Funderat över vad jag vill med mitt liv egentligen, vem jag vill vara. Funderat över beslut jag tagit och huruvida de varit rätt för mig eller inte. Jag insåg att det jag vill åstadkomma är att kunna säga att jag är lycklig och känna att jag gör precis det jag vill med mitt liv. Jag vill bli en människa som sprudlar av energi som kastar sig över utmaningar, inte på ett tvunget sätt, utan för att det är utmaningar man brinner för och vill klara.

 

Det känns lite som att jag just nu kommit till ett vägskäl, men att jag mer eller mindre bestämt mig för åt vilket håll jag ska gå. Jag har lite smått börjat försöka engagera mig inom LUF och jag har fått ett erbjudande om att sitta med i en kommitté som behandlar två olika ämnen som jag brinner för. Vi får se vad som händer härnäst helt enkelt. Jag ser åtminstone inte längre mig själv som lika instängd och ensam som för bara någon vecka sedan.

 

Ja sa vafan lägg av å gnäll sluta snacka, prata massa skit
Du e ju alldeles för bra för att ha gnat å klagan som gebit
Gör dig av med dina ok o kedjor å ana känn hur stark du e
Skriv din egen bok å bygg smedjor för varje god idé
Protestera kritisera sjung skrik prata diskutera
vråla måla initiera glöd för vatten å bröd för flera
Tänd eldar där du ser mörker du orkar för du blir aldrig trött
Vänd när du fastnar vattna där det torkar skrik när du ser rött
Gör egna konstruktioner i auktoritetsfria zoner
Egna legioner kärlekssoldater med kanoner
Å glömmer väderkvarnar å miljoner illusioner
Sprider glädje skjuter toner verklighet av visioner
Din egen tanke var god så gör verklighet av den
Låt din känsla ge dig mod och gör din nästa till din vän
Bäst du gör det nu, för din tid är nu och inte sen
Bästa att du är du och du kan göra det igen

Jag sa du kan om du vill, du vill så du kan
Jag sa du kan om du vill, du vill så du kan
Det e klart du kan, klart du kan (Så du kan ja)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0