sentimental

Det ligger ett brunt långt hårstrå på mitt ena byxben,
av någon anledning har det valt att uppenbara sig just nu.
Jag plockar upp det mellan tummen och pekfingret.
Snurrar det,
innan jag slänger det i papperskorgen.

Det jag sörjer är inte att det tog slut,
det jag sörjer är att någon som förvandlats till min bästa vän
bara försvann.
Att någon jag såg som min allra bästa vän kunde behandla mig så nonchalant.

Hårstråt ser ut att ha missat papperskorgen.
Eller så har ytterliggare ett dykt upp bredvid.
Jag lyfter upp det, slänger ner även det.
Jag vet att det finns nya "bästa vänner",
förhoppningsvis bättre, så jag klarar mig nog.

 

All for one and one for all
Friend, a friend you used to call
All for one and one for all
Everyone you knew
Everyone you knew

Sentimental, all of you
Sentimental, all of you
Sentimental


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0