Alla sysselsättningar är bra sysselsättningar.

När jag hade tråkigt igår fick jag för mig att göra halvtaskiga översättningar av knarkiga låttexter.

Det fick mig att uppskatta dem ännu mer.

Utdrag ur den minst knarkiga låttext jag översatte:

 

nå, all kristyr och all tårta
jag kan inte komma på ditt bröllop, men jag är säker på att jag kommer på din vaka
du pratade, pratade, pratade i cirklar den dan,
när du kommer till poängen, se så jag fortfarande är vaken, okej?

gick till sängs och kunde inte se
varför varje dag visar sig va
lite mer som bukowski
och ja, jag vet att han är rätt bra
men gud, vem hade velat va?
vem hade velat va en sån röv?
Vem hade velat va?
Vem hade velat va en sån röv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0