Peptalk till mig själv.

Att komma ny till en färdig konstallation av människor är troligtvis bland de obehagligaste sociala upplevelserna man kan utsättas för. Jag får sådan förbannad prestationsångest och vill bara glida in som världens coolaste människa alla vill lära känna, men det är nog ytterst få, om ens några människor, som bara kan dyka upp och stjäla hela showen i en sådan situation.

Jag är tyvärr inte en sådan person. Jag tror inte jag gör något dåligt intryck heller, egentligen, mina krav på mig själv är bara orimligt höga och jag pressar mig själv alldeles för hårt. Och ibland bara orkar jag inte ens försöka leva upp till mina krav mer och drar mig undan och hemåt så fort jag kan utan att verka oartig eller socialt missanpassad.

 

Jag får helt enkelt försöka igen, en annan gång, och intala mig själv att även om jag inte hamnar i centrum för allas uppmärksamhet betyder inte det att jag är tråkigare eller mindre värd än alla andra, jag har bara inte låtit dem lära känna mig ännu.

 

 


Kommentarer
Postat av: Eve

Jag tror de flest känner lite ångest inför att träffa nya människor sådär, men ju mer man gör det desto mindre ångestladdat blir det.

2011-12-13 @ 11:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0