Dagens besvikelse.

Jag har varit på lägenhetsvisning idag och för första gången någonsin tackade jag faktiskt nej.

Lägenheten var på 32 kvadrat, fastän det är tio kvadrat mer än vad vi bor på nu kändes det litet. Den låg allra högst upp huset, på 14:e våningen. Hissen gick till den 13:e.

 

Det fanns inga lampor, så mannen från Signalisten fick lysa upp lägenheten med en ficklampa. Duschmunstycket låg slängt på det kaklade golvet. Kokvrån bestod av två plattor, om möjligt en mindre diskbänk än den vi nu har och en upphängd microvågsugn.

Det skulle säkert gå att göra den trivsam. På något sätt. Men när jag stod där inne kändes den mest ångestfylld och instängd. Det spelade inte så stor roll att utsikten var fin. Jag glömde till och med bort att se efter hur stort kylskåpet var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0