Snö

Det snöar ute.
Jag gillar snö igen.

Jag öppnar dörren och ser de vita flingorna virvla ner, hur de lägger sig som ett tunt täcke över marken.
För mitt inre ser jag mig själv sitta där ute igen,
mitt ute på gräsmattan i halvmeterdjup snö. Byggande en snöborg.
Ett försök att hålla undan ångesten som hotar att spränga mig.
Ibland avbryter den mig i mitt byggande.
Tårar rinner, jag kvider i natten.
Händerna behöver uppehållas, tankarna likaså. "Ska väggen vara tjockare?"
En lillebror som precis som alla andra inte förstår vad jag håller på med, men som kommer ut med en kopp varm choklad. Väggar som rasar in, men byggs upp igen.
Jag ska aldrig bli så svag igen.

Know that when you leave
Know that when you leave
By blood and by me, you walk like a thief,
By blood and by me, and I fall when you leave
So tell me when you hear my heart stop
You're the only one that knows


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0