matematik och pizza

Fastän matten går sådär känner jag mig rätt tillfreds.

Förövrigt längtar jag till imorgon när jag ska köpa pizza, det kan bero på att jag ätit två mandariner och en skål glass idag. Det skulle i sin tur kunna bero på att det enda jag känner för att äta är pizza, men min moder uppmanade mig att låta min stackars mage vara ifred från så svårsmält mat åtminstone en dag till.

 

Men nu måste jag återvända till extentan. Jag har mer eller mindre lärt mig det där med taylorutveckling nu, men det där med binomialutveckling är inte riktigt min grej... Jag har lovat mig själv att försöka lära mig det där imorgon. I min ensamhet... Eftersom jag inte vill smitta ner mina stackars klasskamrater såhär lagom till tentan. På tisdag däremot, då ska jag sitta i skolan HELA dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0