det där med känslor

Ibland tappar jag kontrollen. Då blir det känslostorm och allting kommer på en gång. Det är då jag skriver inlägg som det föregående. Det betyder inte att jag alltid känner mig nere, det betyder inte heller att det jag skriver inte är sant, för det är det, just då i varje fall.

 

Det är jobbigt det där med känslor. Jag verkar ha ärvt min mormoders dåliga nerver, samtidigt som jag från min faders sida av släkten tagit åt mig att det är skamligt att visa känslor.

Att prata om känslor är därmed nästan helt uteslutet, så jag skriver om dem i stället. Det blir som en kompromiss.

Det får mig att inte känna mig riktigt lika svag samtidigt som det får komma ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0