du sålde mitt hjärta

Jag ville se om jag vågade.
Jag vågade,
men är inte säker på om det var så bra.

Funderar på om jag ska åka hem eller inte.
Jag tror att det vore bra.
Så att jag inte gör något mer dumt.

Fast egentligen går det inte att  göra något dummare än det jag redan gjort.
Jag litar inte ofta på männniskor,
men ändock känns det som att jag i det här fallet litade en gång för mycket.

Det är det jag är ledsnast över.
Att jag överhuvudtaget litade på dig.
Någonstans visste jag hela tiden att det skulle bli såhär.

Jag förnekade det.
För jag ville tro att vi hade något speciellt,
men så var det ju aldrig.

Det var nog aldrig dig jag saknade egentligen.
Jag saknade det jag trodde att vi hade.

Jag önskar att jag aldrig träffat dig.
Med största sannolikhet hade jag aldrig blivit deprimerad då.
Jag hade kunnat fortsätta vara naiv och tro på kärlek.

Det känns som att jag vaknat upp nu.
Som om all förtryckt ångest lämnat kroppen
tillsammans med det röda.

Det känns som att jag kan gå vidare på riktigt nu.
Som att jag tillslut insett att det enda du egentligen tillfört mitt liv är smärta.

Jag hatar dig inte,
men jag hoppas att jag aldrig mer behöver se dig igen.
Även om jag vet att det egentligen är upp till mig.

Någonting säger mig att ingenting längre är värt att offra för din skull,
så troligtvis kommer vi ses.
Och troligtvis kommer jag låtsas som att ingenting hänt.

Du sålde mitt hjärta, på realisation
Och du sålde min stolthet, på närmaste auktion

Du sålde min värdighet och min innersta hemlighet
Av allt det jag gav har du ingenting kvar
Jag ger vad jag har
Men du ger ingenting tillbaks

Jag lämnar dig här

Jag måste gå nu
Ja, jag lämnar dig här
För jag vill aldrig, aldrig, aldrig bli som du

För du sålde ditt hjärta, du sålde din själ

Så inte känner du smärta, när jag tar mitt farväl
Inget smärtar en hjärtlös man, säg vad en man utan
hjärta inte kan
Av allt det jag gav har du ingenting kvar
Jag ger vad jag har
Men du ger ingenting tillbaks

Så jag lämnar ...


Du sålde mitt hjärta, och allt som var vårt

Jag undrar än hur du kunde, du sa det var inte svårt
Nej, inget smärtar en hjärtlös man, säg vad en man
utan hjärta inte kan
Av allt det jag gav har du ingenting kvar
Jag ger vad jag har
Men du ger ingenting tillbaks

Så jag lämnar ...


För du sålde våra hjärtan

Du sålde våra hjärtan
Ja, du sålde våra hjärtan
Du sålde våra hjärtan
Du sålde våra hjärtan
Du sålde våra hjärtan
Ja, du sålde våra hjärtan

Det svider.
Att något så dumt kan kännas så rätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0