.

Det mesta av kvällen har gått åt till att upptäcka ny musik, The mountain goats, Nada Surf och Arcade Fire.
Lugn och stillsam, på samma nivå som mitt humör.

Och imorgon sätter jag mig på en buss till Stockholm.
Det är märkligt egentligen,
hur jag inte vill bli vuxen, alltid ha en skyddande svär runt mig, som fattar alla svåra beslut åt mig, hjälper mig när jag behöver hjälp,
och samtidigt,
samtidigt vill jag bli lagom stor att kunna bryta mitt band med Årjäng helt,
bara ha en familj här att hälsa på.
Att ha ett hem någonannanstans,
som är mitt.

Jag är kluven,
eller dubbel,
men vilken av känslorna som är starkast beror alltid på vart jag är, vad jag har,
för av någon anledning vill jag alltid ha det jag inte kan få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0