Last man standing.

Igår hade vi friluftsdag.
Vandring i "paradiset" som inte var något paradis, utan bara en vanlig jävla skog.

Lärarna ville prova en ny vandringsrutt. Eftersom de inte var säkra på vägen delade de ut kartor till alla, i hopp om att folk skulle engagera sig och hjälpa till att hitta vägen.

En karta sträcktes fram mot mig. "Jag kan ändå inte läsa kartor sa jag" även om det är sant så lät det väl mest som en dålig ursäkt och idrottsläraren räckte mig bestämt kartan.
"Den här kartan kan till och med du läsa!" sa hon bara.
Jag tog emot kartan, synade den, kom fram till att jag ändå inte visste vart vi var, vek slarvigt ihop den och stoppade ner den i en jackficka.

Behöver jag ens säga att idrottslärarna var minst lika dåliga på att läsa kartor som mig? Eller att vi gjorde det dumma misstaget att gå runt i en cirkel i skogen och komma ut på samma ställe vi kom in ifrån?
Men det var väl ganska trevligt emellanåt också.

Mina fördomar mot fordonskillar blev besannade. Fast jag vet inte om det var något positivt...

På elevhemmet har vi startat en blogg, där kan man läsa om vår tävling som går ut på att så länge som möjligt (dock högst 4 månader) hålla sig utan sex och "självbefläckelse."
På bloggen kan du följa vad som händer, vilka som failar, "utmaningar" osv.

http://elevhemmet.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0