En dag i livet, ett år på pappret.

Jag har inte skrivit på länge... Det beror väl mest på att jag har haft annat för mig och fixat med elevhemsbloggen. Dessutom dog min dator i tisdags...

Jag fyllde år igår, det var trevligt. Några klasskamrater var här och vi åt tårta och spelade singstar. Jag fick presenter, det var trevligt, fast det trevligaste var att det kom folk hit, att de tyckte att en kväll med mig var helt okej.

En kompis till min mamma berättade en gång om en väldigt speciell person hon kände förut, när han fyllde år skulle han ha ett jättestort kalas och bjöd in massor av folk och köpte jättemycket mat, men knappt någon kom.
Vad fruktansvärt det måste kännas.

När jag sprang omkring där i köket igår och samlade ihop stolar och torkade bord kunde jag inte låta bli att tänka tanken: "Tänk om ingen kommer, vad gör jag då..?"
Jag visste ju att de skulle komma, men ändå dök tanken upp. Jag brukar vara lite nojig när jag är stressad.

Jag hade det trevligt igår i alla fall och jag hoppas att mina gäster kände samma sak.

Det är lite konstigt egentligen att jag gått omkring och väntat på min 18-årsdag så länge, men när den väl inträffar så känns allt som vanligt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0