En fot i vägen

Känslan är kvar, ambivalensen också.
Vill fråga alla människor jag ser om råd.

Hur gör man?
Jag ska samla alla råd i en bok,
jag ska skriva dem på lappar och dra lott.
Jag ska läsa dem gång på gång.

Jag har varit exakt här så många gånger,
jag är lika lost varenda gång.
Jag gör saker mer komplicerade än de är,
lägger mer vikt i dem än de förtjänar.

Poff, så tänds den där lampan,
hoppet.
Fastän jag bestämt mig för att den skulle hållas släckt.
Åtminstone ett tag.
Men det är ju som det alltid är,
när man minst anar det dyker någnting upp bakom nästa hörn.
När man tänkt stänga dörren sticker någon in en fot i springan,
och det är svårt att veta om det var avsiktligt eller ej,
men nu sitter foten där, och dörren går inte igen...

Oh my, oh no
How can I be so shameless?
It's 'cause I've learned that new disease
And you are what I want

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0