stress

För mycket stress.
Jag bryter alltid ihop av för mycket stress.
Just nu känns det som att nästa måndag kommer vara en stanna-hemma-från-skolan-och-gråta-hela-dagen-dag.
Jag längtar redan.

Nattbuss om tre timmar.
Jag skriver ut papper till tävlingen.
Pappren räcker inte.
Jag måste hinna gå till biblioteket imorgon och skriva ut resten,
nu när jag måste lägga ytterliggare en timme av mitt liv på pendeltågsåkande.
Jag vet inte ens varför jag gör det.
Åker pendeltåg alltså.

Tandläkaren idag.
Jag var nära att spy på henne,
bokstavligt talat.
Att göra tandavtryck är mer obehagligt än att bli borrad i.
Förvisso blev jag båda.

Misstolka mig inte, men satan vad skönt det hade varit att vara död nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0