vaccin åt folket

Jag har hela tiden bestämt hävdat att jag inte ska vaccinera mig mot svininfluensan,
dels för att det känns som slöseri med tid, och dels för att det känns så... löjligt?
Jag är väl inte rädd för någon jävla influensa heller!?
MEN när min kära moder säger: "Imorgon kommer jag hem och hämtar dig vid 11 och kör dig till sjukhuset så att du kan bli vaccinerad."
svarar jag inte bestämt "nej!" utan snarare "öhm... jaha?"

Jag förvånas ibland över min mamma,
hon glömmer bort allt möjligt viktigt som jag ber henne om, men tydligen så kommer hon ihåg att ta reda på ifall jag tillhör någon riskgrupp (vilket jag gör eftersom jag dagligen tar astmamedicin) och sedan tar hon reda på när, var och hur jag kan vaccineras mot något jag hela tiden sagt att jag inte tänker vaccinera mig mot.
Men visst, när hon nu ansträngt sig så får jag väl vaccinera mig då, det är ju inte så att jag troligtvis hade ägnat mig åt något vettigt i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0