En mindre trevlig dag.

Idag (eller kanske ska jag säga igår..?) har varit en ytterst påfrestande dag för mig på många sätt.
Det ska bli underbart att snart få krypa ner i min säng och sova, för att sedan ha två lektioner, för att sedan gå hem och plugga hela helgen (nej, jag vet att du vet att jag knappast kommer att plugga hela helgen, men låt oss låtsas att jag pluggar lika mycket som jag borde).

En av de saker jag fått utstå kan jag tänka mig att dela med mig av:

Jag bestämde mig för att handla,
eftersom jag hatar att gå i sicksack mellan alla barnfamiljer och stressade människor som brukar besöka Ica Maxi varje fredag (och lördag också för den delen... och söndag!).
Jag handlar, inga större missöden händer,
jag kommer med den bussen hem som jag planerat.
Jag trycker på stoppknappen i god tid innan stationen,
jag ställer mig vid bussdörren samtidigt som jag pratar med min bror i telefonen.
Bussjäveln kör FÖRBI min busshållplats, "vad i helvete" hör jag mig själv säga.

Men jag mister inte hoppet, i Stockholms län är bussstationerna i tätområden såpass tätt efter varandra att jag inte behöver gå längre än vad jag annars hade behövt.
För säkerhets skull trycker jag ytterliggare en gång på stoppknappen, det lyser fortfarande "STANNAR" i stora röda bokstäver.

Så kommer vi till nästa busshållplats,
men förbereder sig bussenchauffören på att svänga in till busskuren och stanna där?
NEJ DET GÖR HAN INTE!
Jag pratar fortfarande i telefon med min bror.
"Vänta lite! JAG SKA AV HÄR!....tack."
Bussen svänger snabbt in och jag kan gå av fanskapet.
Hur jävla svårt kan det vara..?

Kommentarer
Postat av: sofie

hehe ibland kan jue bussar vara dumma eller ngt :S

2009-11-06 @ 16:52:30
Postat av: sofie

haha, jo tydligen! ;P

2009-11-06 @ 21:12:49
URL: http://blivandejapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0