Vaken

Ser ut över plastpåshavet som täcker mitt golv.
Tar upp en av dem, inser att jag hittat rätt, fiskar upp två sandwichpaket.
Inte för att jag är hungrig egentligen, det har jag inte varit de senaste dygnen,
men äta bör man, annars dör man.

Axlar och ansikte bränner, på något sätt känns det trevligt att vara varm,
på många andra sätt inte.

Tror jag lyckades somna någon gång vid 10 igår, vaknade bara upp en gång när jag fick sms, men lyckades somna om igen.
Märklig dröm, om än inte lika märklig som de jag fick av tältsovandet.

Jag försökte vara speciell,
Jagad, smal och glansigt blek
Men med fläckar är jag född
Jag hade nästan glömt
Jag ville vara spirituell
En gnistrande personlighet
Men det kräver att man har
Gener och anlag
Och det har inte jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0