Svaret på frågan ingen ställt.

Jag var hos en naprapat idag.
Egentligen skulle han ha kollat min muskelbalans i kroppen,
men ingen av oss tyckte att det var nödvändigt eftersom jag snart ska sluta på Budogymansiet.

Så han kollade mitt problem med mina ömma ben,
och det visade sig att det inte är mina knän som är problemet mer,
utan troligtvis min kropp som inte orkar återhämta sig.
Näringsbrist, på vitaminer och mineraler,
eftersom min kropp inte behåller maten tillräckligt länge,
eller vad man nu ska säga utan att det låter vidrigt.

Han sa att det inte var någon idé att ge mig en massa övningar eftersom min kropp kanske ändå inte skulle orka bygga upp några musler, och hans kollega som är kinesiolog gav mig en lapp med en ört och vitaminer jag skulle köpa.

Jag fick också reda på att brist på vitaminer och mineraler kan vara en orsak till nedstämdhet.
Det visste jag väl i och för sig innan, men eftersom jag äter nyttigt trodde jag väl inte att det var där problemet låg.
Inte för jag tror att det är svaret på alla mina "sorger" men det gör nog skillnad.

Och jag förstår nu varför jag haft "ömma punkter" som aldrig gått över.
Och kanske ligger det en liten förklaring i det här till varför min sommarträning gick åt helvete, varför jag inte blivit starkare det senaste året och varför jag varit så mycket sjuk.
Och det känns bra, för jag förstod aldrig vad jag gjorde för fel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0