Landet Värmland

Idag kom jag att tänka på en sak.

Vad fan ska jag göra när jag kommer hem nästa sommar? Jag menar, nästan alla jag kände har jag tappat kontakten med, om jag överhuvudtaget träffar några folk när jag åker hem nuförtiden så är det min familj och min lillebrors kompisar (varav många i och för sig är i min ålder).

Värmland är inte vad det varit för mig. Från att ha varit en stor del av min identitet har det blivit till något som mer kan liknas vid min bakgrund. Jag har gått ifrån att vara Värmlänningen Sofie till att bara vara Sofie.
Visst är jag väl värmlänning fortfarande, men nästan bara när jag är här, när jag är hemma bryr jag mig inte om vad jag är. Jag vet inte ens om jag någonsin flyttar tillbaks igen, ens för en kort stund.

Värmland är som ett vykort för mig, det ser väldigt fint ut, fast innerst inne vet jag att det bara är så för att man rensat bort allt skrot som vanligtvis är där innan bilden togs.
Ytan av Värmland är idyll, under ytan finns nästan bara skit.

Jag måste snart komma underfund med meningen av den här bloggen... Att bara skriva om en massa random skit känns värdelöst... Dessutom måste jag veta vem det är jag skriver för... Mig själv eller någon annan, tror att det är för mig själv..?

Kommentarer
Postat av: john

hahaha LANDET Värmland, just det!!

2008-10-11 @ 22:24:52
Postat av: Sofie

Ja, John, vårt hemland! Ska vi sjunga nationalsången imorgon i skolan? O:

2008-10-13 @ 22:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0