Utvärdering V. 1-52

I brist på annan sysslesättning tänkte jag nu utvärdera året som varit.

Året invigdes med två sura kusiner och en massa annat folk. Kort därefter åkte jag tillbaks till Stockholm för att påbörja min andra termin på Budogymnasiet.
En aning ofrivilligt åkte jag tillbaks med ett löfte till mig själv att om jag inte blev antagen till Boden Open så skulle jag hoppa av.

Dock blev jag antagen, åkte dit, kom sist, men vann en match mot Budogymansiets då bästa tjej.

Evelina flyttade till Flen, men gick som tur var kvar på skolan. Jag och Johan blev bättre vänner. Jag flippade på Göran och fick MVG i biologi.

Min 17 årsdag firades med större delen av Budogymansiet, en tredjedel av min klass och en massa tårta. Jag fick ett klot med en bild på skolans snyggaste kille och blev mobbad i skolan flera veckor efteråt. (Efter att de kom på att det inte var Darin utan Salems kompis som gick i vår hemvist...)

Budogymansiet åkte till Estland och mitt dåliga lokalsinne gjorde sig påmint.

Jag var på G med en knarkare, men det sket sig (tack och lov).

Treorna tog studenten och jag åkte flak med ett gäng okända byggstudenter som sprutade öl (fattigt..).

Jag hälsade på på Lidingö och fick veta den hemska sanningen att alla där inte är rikingar (det var den drömmen det...).

Jag gick ut ettan, var med klassen i stan och fick en rundtur i Västerhaninge.

Arvika fick till och med besök av mig, tillsammans med Stina gjorde jag ny must som mystiskt försvann.

Jag var på stilartsläger och pratade för första gången med Snygg-Martin (som är min vän på facebook, däru!).

Sommaren fylldes av träning som knappt gjorde resultat.

Stina hade fest och min kusin försökte få ihop mig med Stefan som frågade om han fick sova över.

 Min morsa ville att jag skulle bli tillsammans med Martin. Och med Anton. Och Elisha.

Skolan började igen. Jag dresserade ettorna (försökte i alla fall) och lärde dem att torka bord och tvätta i tvättmaskin.
Vi spelade singstar varje kväll och livet lekte.

Stilartsläger med Shiomitsu, därefter mâten, med dräkten i ryggsäcken. Peter lånade min ryggsäck, hans öl läckte och dagen efter tränade jag med ölfläckig dräkt. Därefter mâten igen, vi satt i skogen, en kille ville att jag skulle ta honom på arslet (vilket jag efter mycket övertalning gjorde). Stefan ville ha mig som livvakt och min lillebror försökte "sälja in mig" hos killen jag tog på arslet.
Min lillebror hade sin första fylla och min morsa flippade.

Norrläningar besökte elevhemmet när det var All-style. Vi spelade kort och en försökte tåflörta med mig. Jag höll på att dö.

En natt i november, när ingen visste vad vi skulle hitta på, slutade med att vi köpte folköl som vi körde hem i en kundvagn när en polisbil körde förbi (upprepade gånger).

Min svenskalärare sa att jag skulle få MVG i svenska och tyckte att jag skulle bli tillsammans med hennes gamla elev som även är guldmedaljör i karate SM.

Det blev bestämt att jag skulle byta klubb och jag hade ångest i flera veckor innan jag tillslut gjorde slag i saken och berättade det för min tränare i Kallhäll och mina klubbkamrater.
Antonio och jag bytte nummer.
Marc sa jag inte ens något till...

Vi tränade inför "den förbannade julavslutningen" och fick till ett helt okej nummer som vi framförde.
Elever från Fredrik skrek att vi skulle visa pattarna och personer jag normalt inte pratar så mycket med sa att det var bra.

Jag åkte hem, glömde två julklappar i Haninge, hade ångest, byggde en feodalborg i pepparkaka och retade min bror.

Jao, nu återstår bara nyår på det här året och det kommer antingen sluta med att jag är hemma och drygar eller drar på fest med min kusin och dricker vidrig öl. Hoppas dock på det sistnämda.









 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0