Mathat

Jag är väl medveten om att jag är pretto när det kommer till mat och matlagning. Jag är kanske till och med åt det fascistiska hållet emellanåt.

Som när jag var på konsum härom dagen och jag råkade ta del av en annan kunds mobilsamtal (kanske mest på grund av att hon pratade väldigt högt)

 

"Lidl är så jävla bra, jag hatar konsum och Ica, det är så jävla dyrt!!"

 

Och mitt inre jag skrek att "TYDLIGEN HATAR DU MAT OCKSÅ!"

 

Nog för att mycket ligger i min uppfostran, men jag känner att ju äldre jag blir ju längre drar jag det. Numer dissar jag inte bara de där vidriga köpe-köttbullarna utan även frysta wokblandningar och färdiga hamburgare och till viss del köpebröd. Ge mig 5 år till så kokar jag säkert min egna buljong och gör egen ketchup. Jag har redan börjat bygga upp ett hat mot köpt majonnäs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0