Skillnaden mellan konkret och abstrakt samt förbjudna ord

Jag försöker styra upp sådant som jag inte orkat göra. Och gör inlämningsuppgifterna i industriell ekonomi en vecka innan deadline.

 

När det kommer till konkreta, fasta deadlines jag vet exakt vad jag behöver göra inför har jag inga större problem att göra dem i tid. Det är när det blir för abstrakt jag blir prokastrineringshjälte och skjuter problemen på framtiden. Som inför salstentor.

Hur ska jag kunna veta exakt hur många timmar jag behöver sitta och traggla? Det finns inget facit på exakt vad som kommer dyka upp på tentan och min motivation att viga hela min tid åt tentaplugg är obefintlig. När det dessutom blir för mycket samtidigt vill jag bara lägga mig i sängen under täcket och läsa en bra bok.

 

Jag kan alltid trösta mig med att jag denna period enbart har en "ordinarie" tenta i ett intressant ämne, men det är inte så förbannat motiverande när tentamen i KTH's tråkigaste kurs kommer tillbaks med ett F och jag vet att jag måste klara skrället någon gång för att kunna hämta ut en examen värd namnet.

Sammanfattningsvis kan jag säga att den som nämner ordet "databas" dör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0