Pocketböcker och oprovocerade radbyten

Jag har fastnat i pocketträsket.

Och jag har hittat en billig bokhandel nära Gamla Stan

"Tag 3, betala för 2" gör att jag aldrig kommer därifrån utan åtminstone tre böcker.

 

Jag läser bara böcker en gång.

Sen får de stå där i min bokhylla och samla damm.

Vad jag ska göra med dem vet jag inte.

 

Min bokhylla börjar för övrigt bli överfull av all kurslitteratur jag av olika anledningar inte har sålt.

Mest beror det på att jag tror att jag kommer ha användning för dem, eller inte klarat kurserna de hör till än.

De urlästa pocketböckerna som står där tror jag inte att jag kommer ha någon användning av alls. Någonsin.

 

Jag påmindes precis om hur roligt man kan ha med radbyten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0