Vägglöss och sådant.

Idag slutade jag klockan 12, men inte har jag haft en lugn stund för det. Jag hämtade ut mitt pass i Täby, skaffade lånekort samt lånade en bok på biblioteket i Mörby, handlade, bakade bröd och lagade lasagne. Och pratade en massa om vägglöss. En väldigt massa.

 

Det är nämligen så att korridoren jag bor i är invaderad av de små äckliga kräken. Jag har klarat mig, än så länge, men det känns lite som en tidsfråga innan min säng är invaderad av blodsugande parasiter.

Jag har tejpat runt nederdelen av min dörr, tydligen ska det hjälpa, och med tanke på att det är så de har chans att komma in i mitt rum känns det logiskt. Imorgon ska jag in till gamla stan för att köpa rödcederolja. Tydligen skyr de sådan som pesten, tillsammans med en hel rad andra skadedjur. Jag gissar på att det är därför de kan ta ut hutlösa priser för den där oljan.

Jag är villig att betala hutlösa priser för att slippa bekanta mig med fanstygen.

 

För att göra saker och ting ännu bättre verkar SSSB bete sig som svin. De vill inte flytta på sofforna i köket, fastän det finns löss i dem (eller kanske just därför..?).

Jag visste att det var en dum idé att flytta in i korridor, men jag trodde kanske inte att det fanns risk för vägglöss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0