Vad fan gör jag nu?

Jag fick nyligen psykbryt över vägglöss. Fortfarande har jag inga, men med tanke på att SSSB inte verkar vilja göra något åt mina grannars problem är det nog dessvärre bara en tidsfråga innan de är här inne också. Hela mitt rum är dränkt i doft från röd ceder, jag anar dock att det eventuellt är därför jag har en svag huvudvärk just nu. Jag hoppas dock att det är stress eller något annat tillfälligt problem, för jag vill gärna slippa välja mellan vägglöss och huvudvärk. Dessutom kan jag nog glömma att få bort all den där doften.

 

När jag gick in på Stockholm stads bostadsförmedling fanns det som på beställning 5 studentlägenheter jag låg först i kön till, i Kista. Dessutom ligger de uppe på hemsidan bara 5 dagar till. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Istället för en kvart till skolan kommer jag ha ca 50 minuter, istället för 30 minuter till min träning kommer jag ha ca 50 minuter. Jag kommer ha hyra 12 månader om året, istället för 10 och varje månad kommer jag betala 600 kronor mer i hyra och troligtvis någon hundralapp för el och någon för bredband.

I gengäld slipper jag både människor och vägglöss. Frågan är dock, är det värt det?

Råd mottages tacksamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0