En vovve

Ibland blir jag helt insnöad på saker. Jag kan sitta och läsa hur mycket som helst om det, är det en lägenhet ser jag hur lång resvägen är till skolan, är det ett föremål jämför jag priser på olika sidor och läser vad folk skrivit om det, men jag har nog aldrig tidigare fastnat för en hundras.


Jag är mer av en kattmänniska, men den senaste tiden har jag fått upp ögonen mer för hundar, kanske för att jag saknar min egen. Det började med att jag såg en jättefin hund vid tunnelbanan, jag tänkte fråga ägaren vad det var för ras, men så hann jag inte eftersom tåget kom. Idag råkade jag av en tillfällighet hitta en bild på en hund som såg ut att tillhöra samma ras. Jag skapade en tråd på ett forum där jag frågade om någon visste vad det var för ras, och vips hade jag namnet på den; eurasier. Eurasiern är en blandning mellan samojedhundar (vilket är samma ras som hunden jag har hemma), chow chow och keeshond.

Personligen tycker jag inte att man ska stötta avel på sjuka hundar men ah.. vissa tycker att de är så söta att de struntar i att de ej mår bra
Dessutom verkar det vara en väldigt sympatisk hundras, utifrån vad jag läst, som kräver normalmycket motion.
Om/när jag skaffar hund får det gärna bli en sånhär!


Kommentarer
Postat av: Ella

Om du skaffar en sån så ska jag klappa den hela tiden!!! :D

2011-09-16 @ 08:50:57
URL: http://engrodakanske.devote.se
Postat av: sofie

haha :D

den ser så mjuk och gosig ut!!! <3<3

2011-09-16 @ 09:44:20
URL: http://blivandejapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0