fuck it

Jag sitter i skolan.
Just nu känns ingenting särskilt bra.
Jag har skrivit ut alla papper i varje fall, med körbeskrivning, så att vi ska åka rätt. Det är bara upp till mig att vara produktiv på min elektroniklabb, så att jag hinner hämta ut nycklarna på fredag. För annars blir mina inflyttningsplaner ganska så väldigt förstörda och det orkar jag verkligen, verkligen inte med nu.

Jag kom inte med i medietekniks mottagning (nollning) heller. Jag blev inte förvånad egentligen, jag hade inte heller valt mig själv. Dels missade jag min första tid, eftersom jag blandat ihop dagarna i min kalender, och dels så var jag knappast på topp under intervjun.
Ändå störde mig frasen "Du hade inte riktigt de egenskaper vi eftersökte, men om du gärna vill vara med i mottagningen föreslår jag att du söker nästa år."

Jag blev helt ställd, vilka egenskaper var det jag inte besatt nu, men som jag skulle besitta om ett år? Om jag inte duger nu, varför skulle jag göra det då..? Så jag frågade, och fick svaret:
"Du var inte lika glad och verkade inte lika motiverad som alla andra."

Ursäkta, men sen NÄR är glädje och motivation egenskaper?
Det var som ett slag i magen.
"Du kanske var nervös, jag vet att jag var väldigt nerv..."
"Nej det berodde nog snarare på att det har hänt en massa skit i mitt liv den senaste tiden" varpå jag avslutade samtalet så fort jag kunde.
Jag vet att man inte slänger sånt på människor hur som helst, att det nog var tillräckligt jobbigt för henne att ringa som det var, jag kunde höra hur besvärad hon lät, men att dra till med: "Du hade inte de egenskaper vi eftersökte." kändes bara så förbannat klyschigt och som något hon slängde ur sig för att det lät bra, så jag kunde inte låta bli...
Jag har sett fram emot den där jävla mottagningen sedan första dagen på min egen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0