nu då?

Förvirring.
Lyssnar på Johnossi. Mina känslor förvandlas till en salig blandning av ett allt möjligt. Det som sjunkit till botten rörs upp till ytan. Kan minnas precis vad jag kände, tyckte, tänkte, för ett år sedan. Helt annorlunda mot nu.
Jag är någon helt annanstans nu. Med helt andra människor runt mig.

Jag pratar inte dagligen med någon vars namn börjar på "J".
Jag sörjer inte någon annan, vars namn även det börjar på "J".
Jag ligger inte heller med någon tredje, vars namn även det börjar på "J".

Mitt för tillfället stabila liv lyckas förvirra mig.
Sen när är jag stabil?
Sen när är mitt liv stabilt?
Herregud, när ska flodvågen komma och göra mig förvirrad och förkrossad och få mig att göra efterblivna saker igen? Eller är det över nu? Ska jag vara stabil resten av mitt liv?
Det verkar ju lite orimligt...

To face another day in the city on my own
Although I am surrounded I carry this stone
It owns the weight of the world, but still it can't be found
Believe me I have tried
I'm sick of these words and all the consequences
They're always creeping up from behind

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0