Hur Aftonbladet inte förstår att kända människor är människor, eller något sådant.

Är dum nog att sitta och läsa på Aftonbladets hemsida. Ju mer jag läser av den där tidningen, desto mer ser jag ner på den.

För ett år sedan anklagade de vår före detta arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin för att ha köpt sex av en kvinna. De grunder de hade var uttalanden från kvinnan som sade sig ha sålt honom sex samt mejl med något av hans gamla nummer i.

Jag tänker inte ta ställning till om han kan tänkas ha köpt sex eller inte, det vet bara han, och eventuellt den kvinna som påstår sig ha sålt sex till honom, men jag blir irriterad över att Aftonbladet och liknande skvallertidningar kan påstå sådana saker utan konkreta bevis, hur de kan hänga ut personer bara för att de är kända.

Om man ska publicera något sådant, som kan förstöra en människas karriär och liv, ska man tänka sig om mer än en gång. Det spelar ingen roll om en person är känd eller inte, bakom den kända personen finns en helt vanlig människa, som du och jag. Jag vet inte vad du tycker, men om det var så att någon misstänkte mig för något, utan konkreta bevis, så skulle i varje fall inte jag vilja läsa om det i Aftonbladet.

Med tanke på att Aftonbladet, såhär ett år efteråt, faktiskt gjort en artikel där de försöker rentvå sig själva så tror jag till och med att de själva innerst inne förstår hur oprofessionellt de betett sig i denna fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0