Vidare

Känner mig nästan halv här borta. Känner hur hans oro och funderingar blir mina också, men att jag på något vis inte kan bearbeta dem lika bra när den andra halvan tankekraft inte är här.

Vi har fått en lägenhet i varje fall. I Ritorp i Solna, inflyttning den 1:a januari. Tyvärr bara ett kontrtidskontrakt, troligtvis blir det renoverat redan i höst. Men det är något. Dessvärre åker tankarna mer till korridorsrummet som ska tömmas och uthyras, lägenheten i Kungshamra som ska sägas upp och nya vanor som ska inrättas.
Egentligen är jag ju redan så van vid det där. Packa ner allting i lådor, flytta dem, packa upp dem.
Längtar lite tills jag, eller snarare vi, hittar ett hem som jag kan packa upp alla mina saker i utan att fundera över när det är dags att packa ner dem igen. Jag har redan haft fem olika hem i Stockholm, snart packar jag upp i ett sjätte. Något säger mig att jag har några kvar att avverka innan det är klart.

It was not the intention, but we let it all go
Well, it messed up the function and sure fucked up the flow
I
hardly have people that I needed to know

'Cause you're the people that I wanted to know


Kommentarer
Postat av: Ella

Känner igen det där! Jag tyckte att man vande sig i alla fall, det var inte lika omständigt att flytta de senare gångerna.. Men grattis till lägenheten i alla fall, även om det bara är tillfälligt!:)

2011-12-13 @ 21:27:12
URL: http://engrodakanske.devote.se
Postat av: sofie

jo, klart man vänjer sig, men det är ju fortfarande inget kul direkt :P

2011-12-14 @ 08:41:59
URL: http://blivandejapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0