En tanke

Ibland känns det som om jag är oförändrad och plötsligt hela världen bestämmer sig för att göra ett tvärt kast och ändra sig. En mer rimlig antagan skulle nog vara att jag börjat se saker annorlunda än tidigare och säkert är det också så, även om det inte är så det känns.

En sak har jag dock lärt mig här i livet och det är att man inte ska hänga upp sig på saker som inte är problem. Att tycka synd om sig själv leder till att man mår ännu sämre (även om det ibland är lätt) och att överanalysera gör inte saker och ting lättare. Det bästa man kan göra här i livet är att ta saker som de kommer, inte alltid förvänta sig att det värsta eller att någonting är fel utan bara försöka leva på ett så bra sätt som möjligt. Vad vi vet har vi bara ett liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0