Hur man inte imponerar med sina kunskaper i fysik b man införskaffat sig på KTH(!).

Om man ska imponera på mig ska man inte säga att man läst fysik, för det har varenda jävel gjort i någon grad. Säger man att man läst fysik b på ett sätt som om det vore det mest komplicerade i hela världen blir jag fortfarande inte imponerad. Inte ens om man gjort det på KTH(!). Och om jag, för att visa hur icke imponerad jag är, säger:

 

"Jag har läst både vågrörelselära och elektronik på KTH..."

 

och får svaret

 

"Ja, men vågrörelselära finns ju med i fysik B också!"

 

ja, då får man faktiskt till och med nästan ett minus i kanten, för om man tror att vågrörelseläran i fysik B är mer komplicerad än en hel kurs i vågrörelselära på 6 poäng, då är man fan dum i huvudet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0