Borta med vinden

Det är en obehaglig känsla som faller över mig när jag iförd träningsbyxor går genom bostadsområdet mot elljusspåret. Mörkret, kylan och fukten slår emot mig och jag tänker att det så gott som redan är höst. Av någon anledning slår mig, som en blixt från klar himmel, en tanke, en tanke om att allt bra snart är slut, så fort det blivit höst.

Samtidigt hör jag ur mina hörlurar:

 

"All your dreams are over now
And all your wings have fallen down
All your dreams are over now
And all your wings have fallen down

Broke trust in two
Now no one's looking out for you
Why keep it cruel
Why waste so much to play the fool"

 

Vilket gör att jag känner mig ännu säkrare på att det är så, fastän jag inte vet vad min tanke egetligen innebär, vad exakt som ska ta slut.

När jag äntligen nått skogsbrynet och börjat springa är den som bortblåst igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0